خبرنگاران فراوان ترین تخلفات سایبری درباره کرونا در سمنان و شاهرود بود

به گزارش وبلاگ گوچی، سمنان- خبرنگاران- رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: بیشترین تخلفات سایبری در زمینه شایعه پراکنی درباره ویروس کرونا در شهرستان های سمنان و شاهرود گزارش شده است.

خبرنگاران فراوان ترین تخلفات سایبری درباره کرونا در سمنان و شاهرود بود

سرهنگ حسین صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ گوچی گفت: در تمام شهرستان های استان سمنان کاربران متخلف در زمینه شایعه پراکنی درباره ویروس کرونا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند، اما در سمنان و شاهرود فراوانی جرم بیشتر بوده است.

وی اضافه نمود: شهروندان و کاربران فضای مجازی اخبار مربوط به ویروس کرونا را فقط از منابع رسمی پیگیری نمایند و در صورت دریافت هر خبر مربوط به ویروس کرونا آن را منتشر ننمایند و منبع و صحت آن را آنالیز نمایند.

صادقی با بیان اینکه شهروندان از انتشار اخبار و شایعات و فیلم های غیرمعتبر مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی خودداری نمایند، ادامه داد: پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برخورد جدی خواهد نمود.

وی بیان نمود: کارشناسان پلیس فتا، فضای مجازی را رصد می نمایند و با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در مورد ویروس کرونا در کانال ها و گروه های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و به مراجع قضایی معرفی می نماید.

صادقی توضیح داد: جعل خبر، بزرگنمایی و انتشار خبرهای دروغین و غیر واقعی از مصداق های شایعه پراکنی در فضای مجازی است که بعضی افراد سودجو به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و فروش محصولات بهداشتی با قیمت گران دست به این کار غیراخلاقی می زنند.

رییس پلیس فتا استان سمنان اعلام کرد: کاربران در فضای مجازی با انتشار نکات آموزشی و بهداشتی و کاهش اضطراب و استرس در بین مخاطبان به شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا یاری نمایند.

از ظهر دیروز یکهزار و 209 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 13 هزار و 938 رسید، این تعداد در استان سمنان با 41 نفر مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته به 450 نفر افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فراوان ترین تخلفات سایبری درباره کرونا در سمنان و شاهرود بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوان ترین تخلفات سایبری درباره کرونا در سمنان و شاهرود بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید