روسیه: طرف های دیگر برجام از ایران در برابر آمریکا حمایت نمایند

به گزارش وبلاگ گوچی، معاون وزیر امور خارجه روسیه از کشورهای باقی مانده در برجام خواست که با ایجاد یک دیوار حمایتی، از ایران در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا حمایت نمایند.

روسیه: طرف های دیگر برجام از ایران در برابر آمریکا حمایت نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گوچی به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف معاون سیاسی وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه در سرانجام نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش اعلام نمود کشورهای باقی مانده در برجام باید برای حمایت از ایران در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا یک دیوار حمایتی ایجاد نمایند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص به وبلاگ گوچی گفت: من در نشست امروز از همه همکارانم خواستم که این قضیه را به چشم یک هدف مشترک نگاه نمایند. ما باید برای مقابله با اثرات منفی تحریم های آمریکا علیه ایران و سیاست های مخربی که پیامدهای آنها هرروز بیشتر نمایان می گردد، چیزی شبیه یک دیوار حمایتی ایجاد کنیم.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت 97 تاکنون تحریم های مالی مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند. با وجود تحریم های سنگین آمریکا، ایران تأکید نموده است که هرگز تن به مذاکره مجدد با کشوری که توافقات بین المللی را نقض می نماید، نخواهد داد.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت در واکنش به کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای وعده هایشان، در بیانیه ای اعلام نمود جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح شده خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، بعضی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد نمود.

مقامات ایرانی تصریح نموده اند که ایران تنها زمانی اجرای تعهدات پیشین خود در برجام را از سر خواهد گرفت که سایر طرف های این توافق بین المللی نیز تعهدات خود را به انجام برسانند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه 4 تیر در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود امانوئل ماکرون با اشاره به اینکه پایبندی ایران در برجام پس از خروج آمریکا بر مبنای وعده طرف های اروپایی برای تضمین منافع مالی از جمله حل وفصل مسائل مربوط به روابط بانکی و فروش نفت بود که متأسفانه هیچ یک از آنها در مقام عمل تحقق پیدا ننموده، اعلام نمود: اگر ایران نتواند از فواید برجام بهره مند گردد، بر اساس بندهای 26 و 36 برجام مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه: طرف های دیگر برجام از ایران در برابر آمریکا حمایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: طرف های دیگر برجام از ایران در برابر آمریکا حمایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید