معرفی سلول باتری جدید برای خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش 1.6 میلیون کیلومتر

به گزارش وبلاگ گوچی، باتری ها عمر محدودی دارند و پس از مدت زمان مشخصی اصطلاحا خراب می شوند. برای فهمیدن این مساله شما نباید حتما مالک یکی از خودروهای الکتریکی باشید، بلکه تمامی افرادی که تلفن هوشمند یا رایانه قابل حمل دارند چنین موضوعی را می دانند.

معرفی سلول باتری جدید برای خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش 1.6 میلیون کیلومتر

میزان ذخیره سازی انرژی باتری ها با گذر زمان کاهش می یابد تا زمانی که باتری شما به زحمت می تواند خود را شارژ کند. این مساله یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد نسبت به خرید خودروهای الکتریکی رغبت نشان نمی دهند.

با این وجود خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که شرکت امپرکس تکنولوژی به فناوری ساخت سلول باتری جدیدی برای خودروهای الکتریکی دست پیدا نموده که قادر است تا به اندازه پیمایش 1.24 میلیون مایل یا شانزده سال انرژی در خود ذخیره کند.

چشم انداز این موسسه براساس آمارهای کسب شده از بازار خودرو آمریکا گرفته شده است. بنابر اطلاعات، هر آمریکایی سالانه 14000 مایل رانندگی می نماید که در این صورت باتری های جدید CATL قادر هستند تا انرژی مورد احتیاج برای پیمایش این مسافت در شانزده سال را در خود ذخیره نمایند.

باتری های مرسوم خودروهای الکتریکی امروزه می توانند فقط دویست هزار مایل پیمایش داشته باشند. بنابراین در صورتی که اعداد و ارقام اعلام شده در خصوص باتری های جدید CATL واقعی باشد، شاهد یک جهش عظیم در ذخیره انرژی خواهیم بود.

شرکت سازنده هنوز هیچ اطلاعاتی را از باتری های جدید خود و نحوه ساخت آن به اشتراک نگذاشته است. با این حال مدیرعامل شرکت CATL به چین سفر نموده تا در خصوص استفاده از باتری های جدید خود در تسلا مدل سه مشورت کند.

چندی پیش بود که تسلا از راه اندازی خط فراوری جدید خود در شانگهای چین اطلاع داد. در این کارخانه تسلا مدل سه به فراوری خواهد رسید که یکی از پرفروش ترین خودروهای الکتریکی خواهد بود.

بنابر گزارش بلومبرگ، تسلا پیش از این با دو شرکت ال جی و پاناسونیک برای تامین باتری های خودروهای مونتاژی خود در شانگهای صحبت نموده بود. حال شرکت CATL به تسلا قول تامین این باتری ها را داده و تنها 10 درصد وجه اضافه تر نسبت به ال جی و پاناسونیک مطالبه نموده است.

باید توجه داشته باشید که گران ترین قسمت خودروهای الکتریکی را باتری های آن ها تشکیل می دهند. هزینه تعویض باتری ها نیز چندان کم نیست و گاهی تعویض باتری از خرید خودرو نو بیشتر برآورد می گردد. بنابراین ساخت باتری هایی که هیچ وقت احتیاج به تعویض ندارند می تواند مشکل گشا باشد.

بسیاری امیدوارند باتری های شرکت CATL بتواند در واقعیت نیز بادوام ظاهر گردد تا انگیزه خرید خودروهای الکتریکی افزایش یابد. علاوه بر موارد قبلی، این فناوری در صورت واقعیت جهشی فوق العاده را در دستگاه های چندرسانه ای قابل حمل ایجاد خواهد کرد.

منبع: engegdnet

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی سلول باتری جدید برای خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش 1.6 میلیون کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سلول باتری جدید برای خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش 1.6 میلیون کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید