نکاتی برای جلوگیری از حادثه در شام غریبان

به گزارش وبلاگ گوچی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نکات ایمنی را در مورد روشن کردن شمع در شب شام غریبان ارائه کرد.

نکاتی برای جلوگیری از حادثه در شام غریبان

به گزارش وبلاگ گوچی، سید جلال ملکی در مصاحبه با ایسنا در این باره اظهار کرد: تاکید ما بر این است که شهروندان باید پروتکل های ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان را به خوبی رعایت نمایند و بر اساس دستورات این ستاد عمل نمایند.

وی به چند نکته برای روشن کردن و نگهداری از شمع های روشن به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی اشاره نمود و گفت: با اینکه امسال باید طبق دستورات ستاد مقابله با کرونا از تجمع دوری کرد اما ممکن است برخی از شهروندان در شام غریبان به صورت فردی با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به روشن کردن شمع نمایند، بر همین اساس احتیاج است که بار دیگر نکته های ایمنی در این زمینه مرور گردد.

ملکی ادامه داد: شمع یکی از مواردی است که موجب رخ دادن حریق می گردد. چه بسا که برخی شمع ها را نیمه کاره رها می نمایند یا به صورت روشن در سطل های زباله می اندازند که این موارد باعث وقوع حریق می گردد. همچنین در برخی از سقا خانه ها یا ایستگاه های صلواتی شمع روشن می نمایند و از آن جایی که در این محل پارچه هایی وجود دارد احتمال وقوع حریق نیز هست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در برخی موارد نیز بچه هایی که این شمع ها را در دست دارند ممکن است به خودشان آسیب بزنند.

وی گفت: پیشنهاد می کنیم که دستورات ستاد مقابله با کرونا جدی گرفته گردد و اگر هم شهروندان قصد دارند که در هیات ها حضور پیدا نمایند حتما محیط باز باشد و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به دستورات ستاد مقابله با کرونا و اینکه برخی از شهروندان ممکن است نسبت به روشن کردن شمع در خانه های خود اقدام نمایند، گفت: معمولا در این اقدام در خانه انجام نمی گردد اما اگر کسی قصد داشت در خانه خود شمع روشن کند، باید بسیار مراقبت کند. یکی از دلایل اصلی آتش سوزی ها در کشور های اروپایی افتادن شمع است چرا که بسیار انجام می گردد.

وی ادامه داد: به خصوص در این موارد باید به رفتار بچه ها نظارت کرد که با بی احتیاطی منجر به وقوع حادثه نشوند، پس از آن نیز باید دقت کرد که شهروندان بیش از یک شمع روشن ننمایند، همچنین اگر چراغ ها را خاموش نمایند احتمال برخوردشان با میز یا محلی که این شمع را روی آن قرار دادند افزایش می یابد. شهروندان حتما از خاموش شدن شمع اطمینان یابند.

منبع: جام جم آنلاین

به "نکاتی برای جلوگیری از حادثه در شام غریبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای جلوگیری از حادثه در شام غریبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید