چگونه ویزای تحصیلی استرالیا بگیریم؟

به گزارش وبلاگ گوچی، حتما می دانید که برای تحصیل در هر کشوری احتیاج به داشتن ویزای تحصیلی دارید. تحصیل در استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست. شما باید به مقامات استرالیایی ثابت کنید که صرفا جهت تحصیل در استرالیا خواهید ماند و بعد از اتمام تحصیلتان باز خواهید گشت، و نیز دارای مقدار پول کافی برای تامین هزینه های زندگی، تحصیل و سایر مخارج هستید، از دانش زبان انگلیسی قابل قبولی برخوردار هستید و سوء پیشینه نداشته و در سلامت کامل به سر می برید.

چگونه ویزای تحصیلی استرالیا بگیریم؟

در ابتدا، باید فرم درخواست ویزا را پر کنید، هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید و در مصاحبه سفارت شرکت کنید.

اقامت موقت در استرالیا به منظور تحصیل

در نوامبر 2011 یک پیش احتیاج برای دریافت ویزای استرالیا معرفی گردید به نام GTE (فردی که صادقانه به طور موقت وارد استرالیا می گردد). شما به عنوان فردی که می خواهید در استرالیا تحصیل کنید باید ثابت کنید که واقعا بعد از تمام شدن درستان به کشورتان باز خواهید گشت.چنانچه همراه با خود دارید هم می بایست بازگشت او (یا آنها) را هم تضمین کنید. چگونه می توانید این موضوع را ثابت کنید؟ تصمیم گیرندگان استرالیایی بنا بر عوامل زیر تصمیم خود را برای اعطای ویزا خواهند گرفت:

  • شرایط و شرایط زندگی تان در کشورتان
  • شرایط و شرایط بالقوه تان در استرالیا
  • ارزش رشته تحصیلی تان برای آینده
  • سوابق مهاجرتی تان

برای اثبات اینکه صرفا موقتا در استرالیا خواهید ماند ممکن است لازم باشد در سفارت یا کنسولگری استرالیا برای مصاحبه حضوری شرکت کنید. بعضی از تقاضا دهندگان هم صرفا یک فرم درخواست ویزا را پر می نمایند.

پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی

تمام دانشجویان بین المللی یک نوع ویزا را درخواست می دهند: ویزای دانشجویی (Subclass 500). این فرم به صورت آنلاین پر می گردد.

قبل از درخواست ویزا باید تاییدیه ثبت نام (COE) را بگیرید که نشان دهد که شما را برای تحصیل در یک دوره دانشگاهی پذیرفته اند. COE به شکل یک کد آنلاین است که می بایست آن را در بخش مربوطه در فرم درخواست ویزای آنلاین بنویسید. همچنین شاید لازم باشد که برای پرداخت شهریه مبلغی پرداخت کنید. سپس می توانید دوره خود را برای تحصیل در استرالیا تغییر بدهید یا به سطح بالاتری ارتقا بدهید. اما اگر بخواهید به سطح پایین تری تغییر بدهید اول باید ویزای جدید درخواست کنید. می توانید درخواست تحصیل در دو یا چند دوره را با ویزای تحصیلی خود بدهید. اینگونه از یک دوره تحصیلی به دوره بعدی پیشرفت می کنید.

ملزومات ویزای تحصیلی استرالیا

هنگام پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی می بایست مدارک را ارائه کنید:

  • شرایط اقتصادی. باید نشان دهید که برای هزینه های سفر، شهریه و زندگی پول کافی در اختیار دارید. از فوریه 2018، مبلغی که باید برای زندگی خرج کنید (به غیر از شهریه دانشگاه و هزینه سفر) معادل 20 هزار دلار استرالیا است. اگر همراه با خود دارید (مثل همسر یا فرزندان) باید مدار کاقتصادی را برای توانایی در تامین هزینه های آنها هم ارائه کنید. از سوی دگر می توانید نشان دهید که پدر و مادر یا همسرتان می توانند شما را ساپورت نمایند. برای اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا اینجا را مطالعه کنید.
  • دانش زبان انگلیسی. اگر از کشور انگلیسی زبان برای تحصیل به استرالیا نمی آیید، یا دوره پنج ساله ای را در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل ننموده اید، می بایست دانش زبان انگلیسی خود را ثابت کنید. ارائه مدارک آیلتس و تافل راه چاره مناسبی است. نمره آیلتس یا تافل شما به این بستگی خواهد داشت که آیا می خواهید از اول تحصیل دانشگاهی را آغاز کنید، یا در کلاس های فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی (ELICOS) شرکت کنید.
  • شرایط سلامت. بعضی از دانشجویان می بایست چک آپ پزشکی /رادیولوژی شوند تا شرایط سلامت آنها معلوم گردد.دانشجویان که می خواهند پزشک، پرستار یا دندانپزشک شوند هم باید این چک آپ را انجام دهند. اگر چک آپ پزشکی از شما خواستند باید به نزد پزشکی بروید که اداره مهاجرت استرالیا او را تایید نموده باشد.

به غیر از بلژیکی ها و نروژی ها تمام دانشجویان می بایست بیمه سلامت دانشجوی خارجی (OSHC) را بخرند. می توانید این بیمه را به وسیله دانشگاه بخرید یا مستقیما از یکی از شرکت های بیمه زیر: مدیریت سلامت استرالیا، BUPA Australia، Medibank Service ، Allianz Global Assistence و nib OSHC. هزینه این بیمه بستگی به شرکت بیمه و مدت زمان پوشش آن دارد.

  • سوء پیشینه. از دیگر ملزومات ویزایس تحصیلی استرالیا نداشتن سوء پیشینه است. همچنین ممکن است لازم باشد از پلیس و نیروی انتظامی یک گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه دریافت کنید و فرم Character Statutory Declaration را هم پر کنید.

مدارک ویزای دانشجویی استرالیا

وبسایت اداره امور داخلی استرالیا (Department of Home Affairs) قسمتی دارد که تمام مدارک و اسنادی که برای شرایط مشخص ضروری است در آن ذر شده است. معمولا دانشجویان باید اسناد و مدرک زیر را ارائه نمایند:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی استرالیا
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا که در حال حاضر معادل 560 دلار استرالیا است
  • یک نسخه از صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت (بعضی از دانشجویان ممکن است لازم باشد خود پاسپورتشان را ارائه نمایند)
  • گواهینامه ثبت نام یا Letter of Offer
  • اثبات تمکن اقتصادی
  • اثبات داشتن بیمه سلامت
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی
  • نتایج استعلام سوء پیشینه
  • چهار عکس پاسپورتی که اخیرا گرفته شده باشد

بعد از اینکه این مدارک را جمع آوری و اسکن کردید می بایست حسابی افتتاح کنید و با سیستم درخواست آنلاین ImmiAccount درخواست دهید.

رسیدگی به بیشتر درخواست های ویزا چهار هفته طول می کشد. اگر در استرالیا می خواهید در دوره ای تحصیل کنید که بیش از 10 ماه است و در خاتمه سال تحصیلی استرالیا (که معمولا اواسط دسامبر است) تمام می گردد ویزای شما تا 15 مارس سال بعد معتبر خواهد بود.اگر دوره تحصیلی تان بیشتر از 10 ماه طول خواهد کشید و در ژانویه یا اکتوبر تمام خواهد شد ویزای شما معمولا برای دو ماه بعد از اتمام دوره تحصیلی معتبر خواهد بود.

تحت شرایط خاصی می توان بعد از اتمام تحصیل برای ویزای دیگر درخواست داد (برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Department of Home Affair مراجعه کنید).

استفاده از ویزای تحصیلی استرالیا

می توانید تا 90 روز قبل از آغاز دوره تحصیلی با ویزای خود وارد استرالیا شوید. ظرف هفت روز اول بعد از ورود می بایست به دانشگاه یا موسسه آموزشی خود از محل اسکان و نشانی خود خبر دهید و هنگام تعویض آدرس هم ظرف هفت روز آنها را در جریان قرار دهید.

هنگامی که با ویزای تحصیلی در استرالیا هستید می توانید در طول ترم در هر دو هفته تا 40 ساعت کار کنید (یا در هر هفته 20 ساعت). در تعطیلات می توانید به طور تمام وقت کار کنید. ویزا به صورت اتوماتیک با اجازه کار صادر می گردد گرچه اجازه ندارد تا زمانی که دوره تحصیلی تان آغاز نشده کار کنید و نباید برای تامین مخارج خود و خانواده تان هنگام تحصیل در استرالیا به کار در استرالیا متکی باشید.

اگر دانشجوی فوق لیسانس یا دکترا هستید محدودیتی در خصوص کار ندارید. به خاطر داشته باشید که هر کار که جزو برنامه درسی تان است در مقدار ساعات کار محازتان حساب نمی گردد. کارهای داوطلبانه (برای سازمان های غیرانتفاعی و یا بهبود جامعه) و کارهایی که در ازای انجام آن مزد دریافت نمی کنید نیز در مقدار ساعات مجازتان محاسبه نمی گردد.

هنگامی که ویزای دانشجویی در اختیار دارید می بایست وظایفی را انجام دهید: باید در دوره ثبت شده در CRICOS ثبت نام کنید، در کلاس ها به طور مرتب شرکت کنید، در تحصیلات خود پیشرفت داشته باشید و بیمه سلامت OSHC را داشته باشید. همچنین سایر شرایط هم وجود دارد که در صورت عدم اجرای آنها ویزایتان لغو خواهد شد.

منبع: ویزا موندیال

به "چگونه ویزای تحصیلی استرالیا بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای تحصیلی استرالیا بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید