معماری و عمران

منوچهر طیاب در وین درگذشت

منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند بامداد امروز 4 شهریور ماه در بیمارستانی در وین از جهان رفت.

18 مهر 1399

بزرگترین میدانگاه شهری تهران به بهره برداری می رسد ، 3 محله پایتخت به هم وصل می شوند

بهره برداری از میدانگاهی در میانه پایتخت 3 محله 17 شهریور، امین حضور و ایران را به هم وصل می کند.

15 مهر 1399

موانع پیش روی بایدن برای ترمیم روابط آمریکا با هم پیمانانش

همپیمانان آمریکا بعد از تجربه چند سال تحقیر از جانب دولت دونالد ترامپ و مشاهده خروج این دولت از توافقات بین المللی حالا از نزدیک برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات را به جهت دریافت سیگنالهای مربوط به برنامه های جو بایدن برای بازیابی روابط از دست رفته دنبال...

14 مهر 1399

تبرئه 15 کارگر آذرآب اراک از اتهام تبلیغ علیه نظام

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: حکم برائت 15 نفر از کارگران شرکت آذرآب اراک از اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد.

7 شهریور 1399

طاق شیرین و فرهاد؛ روایتگر عشق و عاشقی

40 کیلومتری غرب شهر ایوان، در راستا جاده آسفالته به سمت سومار، در منطقه زیبای کوهستانی کوشک، بنایی فرهنگی - تاریخی به نام طاق شیرین و فرهاد وجود دارد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی و نقطه تلاقی ییلاق و قشلاق، تفرجگاه زمستانه مردم آن...

19 تیر 1399

با معروف ترین مناطق دیدنی استرالیا آشنا شوید

استرالیا، کشوری دارای جاذبه های خارق العاده طبیعی و جاذبه های منحصر بفرد ساخته دست بشر هست. برای آنها که عاشق شهرگردی بوده و برای افرادی که عاشق طبیعت و مکان های بکر هستند، استرالیا گزینه های جذاب بسیاری برای عرضه دارد. جاذبه های تماشایی بسیاری برای...

18 تیر 1399

دانشجویان بعد از بازگشایی دانشگاه ها غربالگری می شوند، فوت چند دانشجو بر اثر ابتلا به کرونا

برای زمان بازگشایی دانشگاه ها تدابیر جدی دیده شده از جمله اینکه قرار است بعد از بازگشایی همه دانشجویان برای شناسایی موارد مشکوک ابتلا به کرونا غربالگری شوند.

27 خرداد 1399

مطالعه انسان شناختی تجربه زیسته زنان از زلزله سرپل ذهاب

پژوهش انسان شناختی تجربه زیسته زنان از زلزله آبان 96 سرپل ذهاب کرمانشاه یکی از پژوهش های در حال اجرا پژوهشکده مردم شناسی بوده که به مطالعه رخداد زلزله و تبعات اجتماعی، فرهنگی و انطباق پذیری زنان به واسطه مصاحبه های عمیق و تحلیل تجربه زیسته آنها می پردازد.

8 خرداد 1399

جهش تولید در بخش کشاورزی چگونه محقق می شود؟

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران استفاده از دانش روز دنیا، حذف بروکراسی اداری و رفع موانع تولید، مبارزه با فساد، ارائه تسهیلات و مشوقات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، نوسازی ماشین آلات کشاورزی و بهبود زیرساختهای حمل و نقلی جهت صادرات را لازمه...

30 اردیبهشت 1399

طرح مجلس برای جایگزینی تعطیلات نوروزی پس از شکست کرونا

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تهیه طرحی برای به تعویق انداختن تعطیلات نوروزی سال 99 به ایام پس از رفع خطر ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل کرونا مردم امکان سفر در تعطیلات نوروزی را ندارند درحال تهیه طرحی هستیم تا مردم تعطیلاتی پس از شکست...

10 اردیبهشت 1399

ساخت ماکت بناهای تاریخی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس

خبرنگاران/مازندران معمار احیای بازار تبریز از ساخت ماکت بناهای تاریخی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور جذب گردشگر اطلاع داد.

26 فروردین 1399

تپه و محوطه تاریخی تل کوشک در رابر کاوش می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره قدمت قلعه قلعه باستانی و تل کوشک از دوران قاجاریه گفت: تپه و محوطه تاریخی تل کوشک در رابر کاوش می گردد.

18 فروردین 1399

بی توجهی به روز تهران، چرا؟

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران نسبت به عملکرد رسانه ها و شهرداری در روز تهران اعتراض کرد و گفت:چرا هیچ نهادی، حتی شورای شهر به عنوان پیشنهاد دهنده 14 مهر، روز تهران نسبت به این روز هیچ اقدامی انجام نداد؟

13 فروردین 1399

مکان های دیدنی شهر نی ریز Neyriz

نی ریز یکی از شهرهای استان فارس در ایران است. این شهر، مرکز شهرستان نی ریز است. نیریز در میانه جنوب و مشرق شیراز هوایی معتدل دارد اما نسبت به شهرهای همجوار سیرجان و استهبان هوای نسبتاً گرم تری دارد.در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های نی ریز...

7 فروردین 1399

ضرورت توجه به اکتشاف در معادن عمیق و سرمایه گذاری در این حوزه

سال 1392 در اوایل دولت یازدهم عدم توازن در زنجیره فولاد از سنگ آهن تا کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولاد موجب شده بود گندله وارد می شد و فراوری با توجه به کمبود آهن اسفنجی و گندله کاهش داشت.

28 اسفند 1398

جدیدترین آمار خسارات سیل به بخش کشاورزی

مدیر کل دفترمدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مبلغ کل خسارت وارد شده به بخش کشاورزی ناشی از وقوع سیل را تا 28 دی ماه سالجاری 11185.2 میلیارد ریال خاطرنشان کرد.

17 اسفند 1398

فعالیت بیمارستان 50 تختخوابی شهدای آبیک از اول دی ماه شروع می گردد

فرماندار شهرستان آبیک گفت: با تجهیز بیمارستان 50 تختخوابی شهدای آبیک از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اول دی ماه ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان شروع می گردد.

18 بهمن 1398

همایش میراث باستان شناسی اسپانیا در موزه ملی ایران برگزار گشت

در این همایش یک روزه 6 تن از پژوهشگران اسپانیایی در حوزه های موزه داری، مرمت، باستان شناسی، مطالعات منظر و سیما و روابط تاریخی ایران و اسپانیا، سخنرانی های خویش را ارائه کردند.

30 دی 1398