صنایع دستی

راه اندازی گذرگاه فرهنگ و هنر در کرمان

خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: یک گذرگاه فرهنگ و هنر در شهر کرمان راه اندازی خواهیم کرد و پیش بینی می کنیم که این گذرگاه یکی از مراکزی که حتما گردشگران از آن دیدن می کنند باشد و امیدواریم از ظرفیت آن برای رونق صنایع دستی به خوبی...

22 مرداد 1399

طاق شیرین و فرهاد؛ روایتگر عشق و عاشقی

40 کیلومتری غرب شهر ایوان، در راستا جاده آسفالته به سمت سومار، در منطقه زیبای کوهستانی کوشک، بنایی فرهنگی - تاریخی به نام طاق شیرین و فرهاد وجود دارد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی و نقطه تلاقی ییلاق و قشلاق، تفرجگاه زمستانه مردم آن...

19 تیر 1399

یک واحد اقامتگاه غیرمجاز در کرمانشاه پلمب شد

معاون گردشگری استان کرمانشاه از پلمب یک واحد اقامتگاه غیرمجاز در سطح شهر کرمانشاه اطلاع داد.

24 اردیبهشت 1399

تپه و محوطه تاریخی تل کوشک در رابر کاوش می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره قدمت قلعه قلعه باستانی و تل کوشک از دوران قاجاریه گفت: تپه و محوطه تاریخی تل کوشک در رابر کاوش می گردد.

18 فروردین 1399

حضور ایران در جشنواره فرهنگی پودراجایا

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اعلام حضور ایران در جشنواره فرهنگی پودراجایا گفت: استان یزد به عنوان نماینده ایران معرفی شده تا پس از جمع آوری آثار از استان های دیگر، در فستیوال سال 2016 شرکت کند.

16 فروردین 1399

درخت خرما و حصیربافی در سیستان و بلوچستان

حصیربافی یکی از صنایع دستی سیستان و بلوچستان است که قدمتی طولانی دارد و با زندگی مردم این استان گره خورده است. فراوانی درختان نخل سبب شده تا روستانشینان با استفاده از برگ درختان نخل به ساخت انواع لوازم حصیری روی بیاورند.

19 اسفند 1398

یونسکو به ارس کارت سبز می دهد؟

آنالیز پرونده دومین ژئوپارک ایران تا چند روز دیگر در یونسکو شروع می گردد، پرونده ای که تا به حال دوبار برگشت خورده است. با این حال سرپرست مدیریت ژئوپارک ارس مطمئن است این پرونده این بار کارت سبز یونسکو را می گیرد.

21 دی 1398

مونسان در مراسم اعطای لوح ثبت جهانی آباده صادرات 500 میلیون دلاری صنایع دستی، استان فارس امسال دو ثبت جهانی مهم داشته است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات در حوزه صنایع دستی اجرا شده است.

5 آبان 1398

بازدید فرماندار سقز از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله

کامیل کریمیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز به همراه اولیایی معاون برنامه ریزی فرمانداری، از محل کاوش و لایه نگاری محوطه باستانی کوشکله در ورودی شهر سقز بازدید کرد و در جریان مراحل اخذ مجوز و روند کاوش قرار گرفت.

22 مهر 1398

سه بنای تاریخی هرمزگان در معرض تخریب ؛ از خانه قاجاری کاظم تا قلعه خان ، دوگنبدان کوخرد هم در حال نابودی است ، واکنش میراث فرهنگی

خانه کاظم و قلعه خان دو اثر با معماری سنتی بستکی و دوگنبدان کوخرد با گنبد های پلکانی یا مُضَرَس بر اثر بلایای طبیعی و عدم رسیدگی مناسب در حال تخریب هستند.

13 مهر 1398

سامان دهی و تامین زیرساخت های کمپ گردشگری اسبفروشان شهرستان سراب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از ساماندهی و تامین زیرساخت های کمپ گردشگری اسبفروشان شهرستان سراب خبر داد.

12 مهر 1398

40 اثر تاریخی در فهرست آثارملی ثبت شد

در کمیته آثار ملی منقول 40 اثر از چهار استان های ایلام، خراسان شمالی، کرمانشاه، گلستان و موزه ملی ایران با آنالیز و تأیید کارشناسان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی منقول کشور ثبت شد.

4 مهر 1398

پیغام تبریک معاون صنایع دستی در پی ثبت جهانی دو شهر و یک روستای کشور

در پی ثبت جهانی دو شهر و یک روستای کشور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی پیغام تبریکی صادر کرد.

4 مهر 1398

دعوت از سرمایه گذاران سایر استان ها برای اجرای پروژه گردشگری در اردبیل

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، دعوت از سرمایه گذاران سایر استان ها برای اجرای پروژه های گردشگری در این استان را از برنامه های اداره کل مطرح کرد.

2 مهر 1398

برپایی جشنواره روستایی رهگذر همزمان با روز شهرستان مهریز

به همت ستاد اجرایی خدمات سفر استان به عنوان روز شهرستان مهریز نامگذاری شده است که مراسم نوروزگاه این شهرستان در مزارع شور این شهرستان برگزار گردید.

30 شهریور 1398

مونسان : پیش بینی می کنیم تا انتها امسال 7 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که در 9 ماهه امسال بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده اند گفت: پیش بینی می کنیم تا خاتمه امسال 7 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شوند.

30 شهریور 1398

خسارت 45 میلیارد ریالی به بناهای تایخی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: سیلابها و بارندگی های اخیر در استان آذربایجان غربی خسارت 45 میلیارد ریالی به بناهای تایخی این استان وارد نموده است.

29 شهریور 1398

جنگل نرگسی نوکنده در هفته گردشگری پاک سازی شد

جنگل نرگسی به همراه همکاران میراث فرهنگی و تشکل مردم نهاد یاوران میراث فرهنگی از وجود زباله ها پاک سازی شد.

25 شهریور 1398

شواهدی از هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در ازنا کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کشف شواهد فرهنگی از هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در ازنا خبر داد.

24 شهریور 1398

نشست معاون گردشگری کشور و معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری برگزار شد

معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در ادامه سفرهای نوروزی خود به منظور بازدید میدانی از نحوه ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی وارد شهر کرد شد.

24 شهریور 1398
تعداد: (26)