علم و تکنولوژی

دو گانه سلامت و آموزش در سایه کرونا

نگرانی از شدت دریافت کرونا در فصل سرد سال و همزمانی آن با بازگشایی مدارس؛ مبحثی است که دو اصل آموزش و سلامت را در سال تحصیلی جاری دچار چالش نموده و با وجود بازگشایی مدارس از هفته آینده، اما هنوز جزییات دقیقی از تمهیدات و دستورالعمل های پیش بینی شده در...

25 مهر 1399

بازی Deathloop دیگر همزمان با PS5 عرضه نمی گردد

عرضه بازی دث لوپ (Deathloop)، جدیدترین ساخته استودیوی آرکین، عقب افتاده و این بازی به جای اواخر سال 2020 در سه ماهه دوم سال 2021 عرضه خواهد شد.

20 مهر 1399

بهبود یافتگان کرونا به میدان آیند، شرایط بیمارستان ها ویژه است

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران خطاب به بهبود یافتگان کرونا گفت: شما انسان های مهمی هستید چون از زمان بهبودی تا چند ماه بعد ماده ای در پلاسمای خونتان وجود دارد که می تواند نجات بخش کسانی باشد که در تخت بیمارستان نفس هایشان به شماره افتاده است. در ماه محرم...

19 مهر 1399

خبرنگاران اجرای فرهنگ استاندارد بین شهروندان البرزی

کرج - خبرنگاران - مدیر کل استاندارد البرز گفت: طرح ترویج فرهنگ استاندارد با هدف آشنایی شهروندان با مقوله های مختلف استاندارد در اماکن عمومی اجرایی شد.

15 مهر 1399

دستگیری عامل پیش فروش واکسن کرونا

رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری فردی که در فضای مجازی واکسن کرونا را پیش فروش می کرد، خبر داد.

13 مهر 1399

آیا روسها کرونا را با کره ماه اشتباه گرفته اند؟

روز گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اعلام خبر ثبت رسمی واکسن کروناویروس، دنیا را غافلگیرد کرد.

10 مهر 1399

مایکروسافت گستره عملیاتی تیک تاک را توسعه می دهد

اوایل این هفته مایکروسافت رسما تأیید کرد که در حال مذاکره برای دستیابی به تیک تاک است و این شرکت بیان کرد بخش فعالیت جهانی تیک تاک را در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند در اختیار می گیرد.

5 مهر 1399

تحول دیجیتال با پیشرانی فناوری اطلاعات محقق می شود

به گزارش خبرنگاران، امیر ناظمی در توئیتر با اشاره به برنامه تحول دیجیتال در کشور، نوشت: در تحقق تحول دیجیتال شرکت ها و صنایع مختلف باید 2 نگاه به فناوری اطلاعات را مدنظر قرار دهند.

29 شهریور 1399

آب های آلوده زمین برای تامین انرژی به کار گرفته می شوند

با تلاش محققان روسی موادی ساخته شده اند که با قرار دریافت در آب های آلوده آن ها را تصفیه کرده و هیدروژن تولید می کنند.

26 شهریور 1399

مصرف این ماده خوراکی شما را پیر می کند

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مصرف بیش از حد نوعی از گوشت می تواند فرایند پیری را سرعت ببخشد.

24 شهریور 1399

استفاده ارزان تر مردم از اینترنت در شبکه داخلی، دیتاسنتر خارجی با دلار و اینترنت داخلی به ریال محاسبه می گردد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: وقتی با یک اینترنت خارجی در حال استفاده از دیتاسنتر خارجی هستیم به ازای تبادل داده به دلار هزینه می کنیم اما در استفاده داخلی هزینه آن به صورت ریالی برداشت می گردد، این موضوع یعنی استفاده مردم از...

20 شهریور 1399

کرونا تولیدات نوار را پایین نیاورده است

حمیدرضا شربتیان، مدیر اپلیکیشن کتاب صوتی نوار، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره حجم تولیدات کتاب های صوتی و روایت هایی که از کاهش فرایند تولیدات دیجیتالی حکایت دارند، مطرح نمود: اوایل شاید به این شکل بود. استدیو خود ما حدود دو ماه -اسفند و فروردین...

13 شهریور 1399

خداحافظی لامبورگینی با نمایشگا های بین المللی خودرو

لامبورگینی گفت از این پس در نمایشگاه خودرو و رویدادهای مهم مربوطه شرکت نخواهد کرد و در عوض در رویدادهای کوچک و سفارشی حضور پیدا می کند تا مستقیما با مشتریان در ارتباط باشد.

9 شهریور 1399

معرفی سلول باتری جدید برای خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش 1.6 میلیون کیلومتر

باتری ها عمر محدودی دارند و پس از مدت زمان مشخصی اصطلاحا خراب می شوند. برای فهمیدن این مساله شما نباید حتما مالک یکی از خودروهای الکتریکی باشید، بلکه تمامی افرادی که تلفن هوشمند یا رایانه قابل حمل دارند چنین موضوعی را می دانند.

8 شهریور 1399

مقصر آلودگی هوا بنزین است یا خودرو های فرسوده؟

وب سایت گجت نیوز - حسین مرادی: آلودگی هوا یکی از معضلات کلانشهر ها به ویژه تهران محسوب می گردد، اما مقصر آلودگی هوا را باید بنزین دانست یا اینکه خودرو های فرسوده مقصر اصلی این فاجعه هستند؟ در ادامه این موضوع را مورد آنالیز قرار می دهیم.

28 مرداد 1399

تعقیب و گریز سارقان احشام

سارقانی که اقدام به سرقت احشام نموده بودند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

27 مرداد 1399

روزهای داغ کسب وکارهای اینترنتی

عالم گیری بیماری کووید 19 در چند ماه گذشته و ضربه های شدیدش به اقتصاد جهانی و کسب وکارها، بار دیگر ضرورت همگام شدن کسب وکارها با فناوری های روز و دیجیتالی شدن را یادآور شد.

22 مرداد 1399

چرا با وجود کرونا بازار سهام آمریکا صعود کرد؟

شاخص S&P 500 در حال حاضر در همان نقطه ای واقع شده است که در روزهای ابتدایی سال 2020 قرار داشت. در آن زمان اقتصاددانان اعلام کردند که اقتصاد آمریکا در ماه فوریه وارد رکود شده است.

19 مرداد 1399

فیلم زیرنظرو نگاهی زیرپوستی به نابسامانی ها

تم فیلم زیر نظر اجتماعی است. نگاه زیر پوستی نگارنده فیلمنامه و سازنده اثر به نابسامانی های اجتماعی در جریان قصه جاری است. سیاهی، خشونت، دروغ و پنهان کاری و…..

17 مرداد 1399

تامین مخازن آب اضطراری در زمان بحران توسط فرمانداران استان تهران

استاندار تهران بر لزوم ارائه آموزش های همگانی و ارتقای دانش مردم در حوزه مدیریت بحران و مقابله با زلزله تاکید کرد و گفت: برای شبکه آب اضطراری باید فرمانداران استان نسبت به تامین مخازن آب اضطراری با همکاری شوراها اقدام کنند.

16 مرداد 1399
تعداد: (119)